Lid worden en voordelen

• Jaarlijks lidgeld van €20 na ondertekening van vrijwilligersverklaring en goedkeuring bestuur
  • Hierna krijg je een lidmaatschapskaart en een link naar je persoonlijke registratiepagina
  • Kostenvergoeding – kilometervergoeding
  • Diverse kortingen bij diverse saunacomplexen
  • Onbeperkt water
  • Verzekerd voor lichamelijke en stoffelijke schade, burgerlijke aansprakelijkheid en juridische bijstand
  • Korting op opleidingen – uitwisseling mogelijk tussen aangesloten saunabedrijven

Kan dit voor iedereen? Gepensioneerden, brugpensioen, werklozen?

• informeer je eerst goed bij je uitbetalingsinstelling welke formaliteiten je dient te vervullen vooraleer je start met het vrijwilligerswerk in deze specifieke gevallen
  • in sommige gevallen is enkel een melding voldoende maar meestal dien je dit wel effectief aan te vragen
  • een goedkeuring is persoonsgebonden en afhankelijk van het dosier
  • intussen hebben we wel reeds verschillende leden die een goedkeuring ontvangen hebben, het kan dus zeker

Saunabedrijven onze partners

• Er wordt een overeenkomst uitgewerkt (bij ons “Charter”) genoemd, waarin in grote lijnen vastgelegd wordt hoe wij als vzw de subcontracting taken zullen organiseren.
  • Wij hebben met onze leden een ethische code afgesproken waarin we de nadruk leggen op het respect voor de authenticiteit van het desbetreffende saunabedrijf.
  • Ook hebben wij met onze vrijwilligers een eerverklaring en vrijwilligersverklaring waarin duidelijk gewezen wordt op discretie teneinde de authenticiteit van elk saunacentrum te respecteren
  • Wij zorgen voor de verzekering van onze vrijwilliger/opgietmeester eens zij in het kader van deze subcontracting een sessie geven.  Verzekering op de weg van en naar het saunacentrum, verzekering tegen lichamelijke letsels van de opgieter én van z’n publiek. Verzekering tegen schade aan derden door de opgieter.
  • Als vereniging leggen wij ons op de “lokale” opgieters te helpen bij hun ontwikkeling en de “zwevende” opgieters een strikte discipline na te streven.

Wens je je saunacomplex ten dienste te stellen van de vzw? Stuur dan NU nog een mail naar pr@opgietersvereniging.be

Wens je lid te worden van de vzw? Stuur dan NU nog een mail naar ledenbeheer@opgietersvereniging.be